joi, 6 decembrie 2012

Tort cu mere si migdale


Voua, iubitorilor de torturi fara prea multa crema, asa cum este sotul meu drag, va impartasesc o felie pufoasa si aromata din tortul pe care l-am facut weekend-ul trecut. Sper sa nu va par monotona cu torturile mele cu mere, insa cred că v-ati prins deja ca imi plac merele in aluat de orice fel, in strudele, prajituri, torturi, nu conteaza, pur si simplu ador combinatia. Iar daca mai adaugam scortisoara e cu atat mai bine, nu-i asa?...

N e c e s a r e :
3 mere;
50g fulgi de migdale;
6 oua;
7 linguri zahar;
1 lingurita scortisoara;
6 linguri pesmet;
6 linguri faina;
2 linguri esenta de migdale.

P r e p a r a r e :
Merele le-am curatat de coaja si cotor si le-am taiat feliute. In forma de tort am asezat in strat uniform fulgii de migdale, peste care am presarat jumatate din cantitatea de pesmet. Am pus apoi feliile de mere, cat mai compacte si mai inghesuite.


Am amestecat scortisoara cu o lingura de zahar si am pudrat merele. Am mai pus inca un strat de pesmet.


Am preparat apoi blatul. Albusurile le-am batut spuma foarte tare cu sase linguri de apa si cu un praf de sare. Am adaugat cele sase linguri de zahar ramase si le-am batut din nou pana spuma a devenit ferma si lucioasa. Am pus rand pe rand galbenusurile, amestecand putin dupa fiecare.


Am incorporat apoi faina lingura cu lingura, amestecand cu miscari lente si pe verticala dupa fiecare.


Am adaugat esenta de migdale si la final am omogenizat, avand grija sa nu ramana bulgari de faina.


Am turnat blatul peste merele pregatite inainte si am dat tava la cuptorul preincalzit, la foc mediu spre mic, vreme de 30-40 minute, pana a devenit blatul auriu deasupra si scobitoarea a iesit curata.


Dupa ce s-a racit tortul l-am intors pe un platou.


Daca vi se pare prea sec (desi blatul este foarte usor si deosebit de pufos), puteti insiropa tortul sau il puteti orna cu frisca.


Pofta buna!

Un comentariu: