marți, 5 iunie 2012

Cartofi frantuzesti


Ce sarbatoare mai era cand ne facea mama acesti minunati cartofi frantuzesti, nu pentru ca ar fi fost neaparat vreo ocazie speciala, ci pentru ca imi placeau atat de mult, incat de fiecare data ii savuram de parca ar fi fost cine stie ce mancare mistica... :)) Si mai si traiam cu impresia ca asa se fac intr-adevar cartofii in Franta, asta pana intr-o zi cand a primit mama vizita unei bune prietene a ei, romanca de origine, dar care era deja de vreo douazeci de ani plecata in Franta si care stia de existenta acestui fel de cartofi, dar mi-a spus ca nici vorba sa se stie de asa ceva pe acele meleaguri... Cu toate acestea, lumea asa ii stie, asa le spun si eu: cartofi frantuzesti... Si sunt asa de buuuuni!!!

N e c e s a r e :
800-1000g cartofi;
5-6 oua;
30g unt;
300g smantana;
sare.

P r e p a r a r e :
Cartofii i-am curatat, i-am taiat cubulete, i-am fiert cu sare, iar la final am scurs apa de pe ei. I-am lasat deoparte. Ouale le-am fiert tare si le-am curatat de coaja, dupa care le-am feliat.


Am luat un vas termorezistent si l-am uns cu untul.


Am asezat in vas un strat de cartofi, apoi unul de oua, iar unul de cartofi si din nou unul de oua.


Deasupra am pus smantana si am nivelat-o. Am acoperit vasul si l-am pus in cuptorul incins in prealabil si l-am lasat la foc moderat...


...pana s-a rumenit smantana pe margini.


Am servit cartofii fierbinti.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu