marți, 18 martie 2014

Waffles

 

V-am prezentat saptamana trecuta pe facebook noul membru al bucatariei, pe care am ajuns in weekend sa-l pun in utilizare. De fapt noua achizitie pe care v-am aratat-o, mandra nevoie mare, e un cadou primit de la mama, care stie cat imi plac mie dulciurile, mai ales cele facute in casa, de mine, evident... Am inaugurat aparatul de waffles, pentru ca despre el era vorba, cu o reteta clasica, dar deja mi se invart in minte o gama de variatiuni dulci si sarate - asa cum am facut cu pancakes-urile - pe care cu siguranta le voi pune in practica, acum cand am aparatul la indemana (sau mai bine zis la inde-bucatarie). Copiii, ce sa mai zic, au fost incantati de waffles, mai ales ca le-am rupt si le-am lasat in formele de inimioare...

N e c e s a r e :
3 oua;
100g zahar;
100g unt;
300ml lapte;
2 lingurite esenta de vanilie;
400g faina alba;
1 varf de cutit praf de copt.

P r e p a r a r e :
Ouale le-am omogenizat cu zaharul.


Untul l-am topit si am turnat laptele. Amestecul l-am pus peste oua. Am adaugat esenta de vanilie.


Am incorporat apoi faina cu praful de copt.


Compozitia in final trebuie sa fie destul de vascoasa, chiar mai graoasa decat cea a unui blat de prajitura, de exemplu.


Aparatul de waffles l-am lasat sa se incinga, apoi l-am uns cu ulei, si am pus din compozitie, nu foarte multa, am aproximat cand cata trebuie sa umple forma. Am ajuns la cantitatea ideala, pana la urma, din vreo trei incercari... :)


Am lasat cate doua minute fiecare tura de waffles, apoi le-am luat si le-am pus pe o farfurie.


La final le-am taiat in cinci, ca sa ramana in forma de inimioare si le-am servit cu miere si/sau cu nutella.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu