marți, 26 noiembrie 2013

Placinta cu dovleac


Sezonul de toamna este dominat de dovleci! Dovleci placintari, dovlecei, dovleci de Halloween, mai mult sau mai putin romanesc... Credeti ca noi nu faceam in copilarie "draci" din bostani autohtoni?! Ba da, era o preocupare foarte importanta in rutina - sau joaca - noastra zilnica. Ce ne mai placea sa punem in ei lumanari si sa speriem pe intuneric oamenii care treceau pe strada! Cu asta ne distram noi, copii fiind... Timpul a trecut, anii s-au dus, copilaria s-a transformat, dar dovlecii au ramas. :) Acum nu mai speriu trecatori cu ei, ci ii folosesc in bucatarie, ca sa ma bucur, impreuna cu cei din jurul meu de aroma si beneficiile dovlecilor! De data asta am facut o placinta cu dovleac, placintar bineinteles, si care a fost alegerea mea pentru Provocarea Secreta, gazduita in luna noiembrie de Ioana. Din multimea de bunatati ale Mihaelei am ales patratelele-i cu dovleac, pe care le-am transformat intr-o simpla si aromata placinta, ideala in acest anotimp!

N e c e s a r e :
500g dovleac placintar ras;
100g unt;
3 oua;
300g zahar;
200g faina alba;
2 lingurite esenta vanilie;
2 lingurite scortisoara;
1 lingurita cardamom;
1 lingurita ghimbir.

P r e p a r a r e :
Dovleacul placintar l-am curatat de coaja si miezul cu samburi, apoi l-am ras pe razatoarea cu gauri mari.
Am batut ouale bine de tot. Am topit untul, l-am amestecat cu zaharul si l-am pus peste oua. Am adaugat esenta de vanilie, scortisoara, cardamomul si ghimbirul pudra si am omogenizat.


Am pus faina si dovleacul ras si am mixat totul. Am pus la cuptorul preincalzit vreo 40-50 minute, pana a trecut placinta testul scobitorii. Apoi am lasat-o la racit (desi nu mai aveam rabdare, pentru ca se imprastiase un miros irezistibil in casa). :)


Pofta buna!

2 comentarii: