miercuri, 3 octombrie 2012

Chec din albusuri cu fructe uscate


Mi s-a adunat din nou in congelator o tona de albusuri, asa ca am facut doua checuri cu fructe uscate. In cele ce urmeaza va prezint varianta cu zahar pentru ca pe unul l-am facut cu indulcitor. Singura diferenta a fost ca nu am pus zahar, dar a iesit cu aceeasi consistenta, aspect care este bine de retinut pentru cei interesati de produse pentru diabetici...

N e c e s a r e :
8-10 albusuri;
250g zahar;
3 lingurite zahar vanilat;
100ml ulei de floarea soarelui;
100g fructe uscate;
1 lamaie;
250g faina;
1 plic praf de copt.

P r e p a r a r e :
Fructele uscate mari, in genul curmalelor, caiselor sau smochinelor, le-am taiat in bucati mai mici. Mai puteti pune merisoare, prune, stafide etc. in functie de ceea ce va place, sau puteti face combinatii...


Albuaurile le-am batut spuma tare. Am adaugat zaharul si le-am batut in continuare pana spuma a devenit lucioasa (sariti peste acest pas daca faceti varianta dietetica). Am amestecat cu uleiul, zaharul vanilat si coaja rasa a lamaii cu miscari verticale, avand grija sa nu iasa aerul din spuma de albusuri.


Am pus apoi in 3-4 prize faina amestecata cu praful de copt. Eu am facut de doua ori checul acesta, de bun ce a fost, iar a doua oara am pus faina integrala si vreau sa stiti ca din punctul de vedere al prepararii nu este nicio diferenta intre faina alba si cea neagra. Am amestecat in continuare cu miscari lente si verticale. La final am adaugat si fructele uscate.


Am pus blatul in tava de chec si am dat la cuptor 40-50 minute la 180 grade. Am feliat checul dupa ce s-a racit.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. cu ce poti sa inlocuiesti coaja de lamaie? aroma este foarte placuta, dar ma deranjeaza textura... si faptul ca nu se topeste... este deranajnta la prajiturile cremoase

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar aroma cojii de lamaie este de neegalat, dar poti incerca cu zeama de la jumatate de lamaie, cred ca e suficient ca sa fie checul putin acrisor. O alta varianta ar putea fi esenta de lamaie, insa mi se pare de multe ori ca are un gust aritificial. Daca incerci altenative, te rog sa-mi spui si mie cum ti-a iesit... :)

    RăspundețiȘtergere