vineri, 27 septembrie 2013

Dulceata de paducel


Am fost pe meleaguri bistritene de unde am cules oaresce fructe de padure, ca tot se gasesc in zona aceea din abundents. In recolta noastra s-a regasit si paducelul (sau coarne, cum se zice in zona Clujului), despre care am aflat ca e bun pentru inima. Asadar mi-am zis ca nu i-ar sta rau conservat in borcane pentru iarna, sub forma de dulceata...

N e c e s a r e :
2-2,5 kg paducel;
1kg zahar;
apa.

P r e p a r a r e :
Fructele le-am pus in apa, doar cat sa le acopere si le-am dat intr-un clocot.


După ce s-au racit le-am trecut prin sita. Mie operatiunea asta mi-a luat vreo doua ore si m-am folosit de pistilul de la mojar.


Samburii si cojile le-am mai trecut inca o data prin sita si am adaugat inca putina apa, ca sa fiu sigura ca pierd cat mai putin din pulpa fructelor.


Pasta rezultata am mai strecurat-o o data pentru siguranta si abia apoi am cantarit produsul final.


La 1,5 kg de pasta de paducel am adaugat 1 kg zahar. Deci proportia ar fi la trei parti de fructe se pun doua parti de zahar.


Am pus dulceata sa fiarba cam 20 de minute. Stiam de la mama ca o dulceata este fiarta în momentul in care scoatem lingura din ea, o asezam cu muchia in jos si se preling trei picaturi de dulceata care pica in trei locuri diferite.


Am pus dulceata fiarta in borcane sterilizate, pe care apoi le-am etichetat.


Taaare bine ne va prinde la iarna... 


Deja o si vad intinsa pe o portie de clatite sau de pancakes.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu