duminică, 16 decembrie 2012

Pancakes cu dovleac copt - de post


Dovleacul copt, pe la noi prin zona Clujului, este numit si "ludau", si copil fiind glumeam si spuneam ca mananc "dulau", fara sa stiu ca prin alte parti ale lumii chiar sunt considerati o delicatesa, dar asta e deja alta poveste, putin morbida zic eu... In fine ludaul era acel ceva bun, care se consuma toamna la tara, la bunici, fara sa stim de Halloween, si de alte importuri si pe care nu trebuia să-l mananc cu paine (se rugau ai mei de mine sa binevoiesc sa iau o muscatura de paine), care imi tinea de foame mult timp, astfel ca puteam sa ma joc ore in sir. Stiau si ei, batranii, ce stiau... intelepciunea populara e un adevarat izor de cunostinte, confirmate de studiile stiintifice recente... Iar dovleacul, dupa ultimele studii, s-a dovedit a fi un aliment complex si complet care nu doar ca este gustos si aromat, dar tine la distanta racelile de sezon. Asa ca am optat si eu pentru dovleac, copt de acestă data, ca sa imi hranesc familia la micul-dejun, ca si asa suntem maaari amatori de pancakes...

N e c e s a r e :
300g dovleac copt;
3 linguri ulei de floarea soarelui;
2 linguri zahar;
350ml apa minerala;
1/2 lingurita scortisoara;
150g faina alba;
2 lingurita praf de copt.

P r e p a r a r e :
Dovleacul l-am taiat in sferturi si l-am copt in cuptor cam o ora, la foc mediu, pana a facut o crusta coapta bine, aproape neagra. Cel mai bun soi pentru copt este cel mare, rotund si cu coaja verde, spre gri (vernil se zice pe la noi, asta ca să continui lectia de lingvistica... :)) ). Dovleacul copt l-am zdrobit cu furculita, si pentru ca am copt mai mult restul l-am pus in pungi la congelator ca sa avem sursa de vitamine si la iarna... Cantitatea dorita de dovleac am amestecat-o energic cu zaharul si cu uleiul, pana s-a facut ca o pasta.


Am adaugat apa minerala si scortisoara.


Am pus si faina cu praful de copt si am omogenizat.


Pancakes-urile le-am copt in tigaie, punand doar la primul o picatura de ulei de floarea soarelui, mai intai pe o parte, pana au aparut bule de aer.


Le-am intors si le-am lasat sa se rumeneasca si pe cealalta parte... cam aceeasi poveste la orice fel de pancakes...


Si pancakes-urile cu dovleac le-am servit fiecare dupa bunul plac... cu miere, dulceata, ciocolata, frisca etc.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu