sâmbătă, 22 decembrie 2012

Turta dulce



Dintotdeauna am simtit o strangere de inima cand a fost vorba sa pregatesc aluaturi... De data aceasta insa am trecut peste teama din dorinta de a pregati pentru cei dragi un dulce traditional de Craciun: turta dulce!

N e c e s a r e :
200g miere;
200g unt;
4 linguri lapte;
1 lingurita scortisoara;
1/2 lingurita nucsoara;
1/2 lingurita cuisoare;
1/2 lingurita cardamom;
400g faina alba;
50g amidon;
1 plic praf de copt.

P r e p a r a r e :
Mierea, untul si laptele le-am pus la foc mic, sau pentru siguranta le puteti pune pe baie de abur, si le-am topit impreuna.


Faina, amidonul, praful de copt, scortisoara, nucsoara, cuisoarele si cardamomul le-am amestecat.


Am pus mierea peste faina si am framantat un aluat pe care l-am lasat sa se odihneasca o ora la frigider. Apoi l-am scos si am intins o foaie pe masa, din care am decupat forme. Ceea ce a ramas in urma decupajelor am framantat din nou, am intinde, am decupat si tot aşa... :))


Am pus turtele la cuptor la foc mic cam 15 minute.


Le-am scos din cuptor si le-am lasat la racit.


Eu le-am uns cu o glazura facuta din zahar pudra de la Dr. Oetker, dupa instructiunile de pe plic pentru ca in bucataria mea era foarte cald si nu mi-au iesit turtele deloc atat de frumoase pe cat imi doream... Dar in orice caz, turta dulce se poate decora dupa bunul plac!


Am lasat sa se intareasca glazura si apoi am servit turta dulce. Se pastreaza foarte bine in cutii inchise.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu