miercuri, 22 ianuarie 2014

Guguluf cu mere si ovaz


In cele ce urmeaza vreau sa va arat un guguluf usurel, gustos si care nu are nevoie de multe ingrediente pentru a-l duce la bun sfarsit. In principiu nu aveti cum sa ratati o astfel de reteta si, mai mult, cam tot ce-i trebuie gasiti prin bucatarie. Sa trecem asadar la treaba...

N e c e s a r e :
1/2 kg mere;
50g fulgi de ovaz;
175g unt;
200ml lapte;
120g zahar;
1 lingurita scortisoara;
200g faina alba;
1 plic praf de copt.

P r e p a r a r e :
Merele le-am curatat de coaja si cotor, apoi le-am taiat cubulete. Am adaugat zaharul si scotisoara si le-am lasat deoparte.


Untul l-am topit si am pus in el fulgii de ovaz la inmuiat. Dupa vreo 5 minute am adaugat laptele.


Am amestecat ovazul cu merele si toate celelalte, apoi am pus faina impreuna cu praful de copt. Am omogenizat, cu miscari blande ca sa ramana merele intregi, am turnat compozitia in forma de silicon.


Am copt guguluful 40-50 minute la foc moderat spre mic, pana a trecut testul scobitorii. L-am lasat sa se raceasca in forma, apoi l-am rasturnat pe un platou. Mmmm, a fost foarte aromat de la scortisoara...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu