joi, 28 februarie 2013

Ciorba cu zeama de varza acra


La noi, in zona Clujului, la zeama de varza acra, adica aceea care rezulta cand se pune varza la murat, se mai numeste moare (cu "oa" ardelenesc, adica pronuntat un "o" prelung, cu gura deschisa... :)) ). Eu am vrut sa-i dau ciorbei acesteia o denumire mai elevata, dar de cand ma stiu eu, ciorba aceasta o cunosc sub numele de "zama de moare"... :)) Celor carora le place in general ciorba acra si consistenta, cu siguranta le va fi pe plac si zama de aici...

N e c e s a r e :
500g pulpa de porc;
3-4 morcovi;
1 ceapa;
300-500ml zeama de varza acra (moare);
patrunjel verde;
telina verde;
orez (optional);
sare după gust.

P r e p a r a r e :
Carnea am taiat-o cubulete mici si am pus-o la fiert. Cand a inceput sa clocoteasca am indepartat spuma de la suprafata apei.


Morcovii taiati rondele si ceapa tocata marunt le-am pus la fiert impreuna cu carnea. Puteti adauga si o mana, doua de orez ca sa fie supa mai consistenta. Am lasat pe foc pana au fost carnea si morcovii fierte.


In ultimele clocote am adaugat moarea, ca sa nu ma mai repet cu zeama de varza acra, ca deja v-ati obisnuit cu termenul ardelenesc. In functie de cat e de acra zeama stabilti si cat puneti in ciorba. Sugestia mea este sa gustati dupa fiecare adaugare. De asemenea ajustati si cantitea de sare tot in functie de zeama, caci varza cu sare se pune la murat, nu?...


Frunzele de patrunjel si telina, tocate, le-am pus in ciorba dupa ce am stins focul si le-am lasat zece minute sub capac.


Am servit ciorba fierbinte si cu muuulta smantana.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu