sâmbătă, 22 decembrie 2012

Napolitana cu caramel si nuca


Prin napolitana ma refer la prajiturile de casa cu foile lica de mai demult... Foile insa sunt de cumparat, asta a fost partea usoara, dar umplutura facuta in casa mi-a dat batai de cap pentru ca nu gaseam o reteta care sa ma inspire... Pana la urma am gasit-o aici si am preluat-o in felul urmator.

N e c e s a r e :
foi de napolitana;
200g nuca;
300g zahar;
3 oua;
200g unt.

P r e p a r a r e :
Din cantitatea totala de zahar, 100g am caramelizat, cu mare atentie ca sa nu il ard pentru ca se amaraste.


Am pus untul sa se topeasca in caramel.


Ouale le-am batut cu restul de 200g zahar.


Am amestecat toate cele si le-am pus in continuare la foc, pe baie de abur, cam un sfert de ora, apoi am lasat putin la racit.


Am adaugat nuca maruntita si am amestecat.


Am umplut foile cu umplutura si am pus totul la presat cel putin o zi sub o planseta peste care am asezat un obiect greu. Am taiat cu un cutit foarte ascutit.


Daca vi se pare ca nu s-au inmuiat suficient foile, le puteti desface si stropi cu putin lapte,  apoi le lasati inca cateva ore la presat.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu