luni, 24 septembrie 2012

Vargabeles


Vargabeles, sau mai pe romaneste, budinca de taitei cu branza dulce, este un desert de origine maghiara, foarte popular in Ardeal (din motive lesne de inteles...), gustos, usor de digerat, consistent si, mai ales, pe placul copiilor.

N e c e s a r e :
200g taitei lati;
500g branza de vaci;
4 oua;
1 lamaie;
100g unt;
100g stafide aurii;
100ml lapte;
3 lingurite esenta rom;
3 lingurite zahar vanilat;
3 linguri zahar;
4 linguri smantana;
pesmet.

P r e p a r a r e :
Stafidele le-am pus la inmuiat in laptele caldut, amestecat cu esenta de rom.


Taiteii i-am fiert conform indicatiilor de pe ambalaj.


Dupa ce au fiert i-am scurs si i-am trecut sub un jet de apa rece. I-am lasat din nou la scurs.


Ouale intregi le-am batut bine cu zaharul si cu zaharul vanilat.


Am pus branza de vaci si am omogenizat. Fara intentia de a face reclama, vreau sa va spun ca eu am folosit branza Raraul la cutie de 500g, care este foarte cremoasa, nu este deloc din aceea uscata si sfaramicioasa.


Am adaugat apoi untul, coaja rasa de la lamaie si stafidele cu lapte.


Ultima data am pus taiteii si smantana si am amestecat usor. Eu am pus smantana groasa si grasa, de 36% grasime.


Am facut vargabeles intr-un vas de sticla termorezistent, asa ca l-am uns pe interior cu unt si l-am presarat cu pesmet.


Am pus amestecul in vas sau si l-am dat la cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 40 minute.


Cand s-a rumenit uniform la suprafata am scos vasul din cuptor si l-am lasat la racit.


Vargabeles se poate servi ca desert sau ca masa de sine statatoare, la cat este de consistent.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu