joi, 29 august 2013

Dulceata de gutui si mere


Am eu ce am cu combinatiile de fructe din dulceturi. Nebunia cu gutui+mere a inceput inca din copilarie, cand a facut mama intr-o toamna cateva borcane din dulceata asta, pe care apoi le-am dramuit cu grija vreo doi ani de zile, pana cand intr-un final s-au terminat. Asadar mi-am zis eu ca n-ar strica sa incerc toamna asta sa reiau bunatatea asta.

N e c e s a r e :
1 kg gutui rase;
1 kg mere miez;
1 kg zahar;
zeama de la 1/2 lamaie;
1 lingurita scortisoara;
400ml apa.

P r e p a r a r e :
Gutuile le-am curatat de coaja, le-am se scos cotorii si le-am dat pe razatoarea cu gauri mari. Le-am cantaresc sa fie 1 kg. Le-am amestecat cu zaharul si le-am pus pe foc.


Merele le-am curatat si le-am se scos cotorii exact ca la gutui. Le-am pus in blender impreuna cu apa si le-am mixat pana au devenit piure. Le-am adaugat peste gutui si zahar. Peste toate am pus si zeama de lamaie si scortisoara, chiar mai mult de o lingurita, ca imi place. :)


Am lasat sa fiarba cam 20 minute pe foc mic si am amestecat din cand in cand. Intre timp am sterilizat borcanele. La final am turnat dulceata in borcane si le-am pus la pastrat pentru iarna.


Pofta buna!

4 comentarii: