miercuri, 31 octombrie 2012

Tort cu mere si piscoturi


Cred ca acesta este cel mai simplist tort ever! Uneori, nu din lene, ci pur si simplu din lipsa de timp (sau si din putina comoditate?...) trebuie sa cautam solutiile cele mai la indemana astfel incat sa ajungem la rezultatul dorit pe cea mai scurta cale. Asa este si in bucatarie, dupa o zi de munca, cand se anunta musafiri si e musai sa ii servesti cu ceva, ca asa e frumos, din ceea ce este "pe stoc" in bucatarie sau in camara trebuie sa rezulte ceva bun, cum s-ar spune...

N e c e s a r e :
1 pachet piscoturi;
500g mere;
scortisoara;
glazura de ciocolata sau frisca.

P r e p a r a r e :
Merele le-am curatat de coaja si cotor, le-am taiat in bucati si abia apoi le-am cantarit sa fie 500g.


Am pus la fiert 2 litri de apa si am lasat merele 5 minute in clocot. Cand s-au racit pana la temperatura camerei, sau putin mai caldute le-am strecurat. Zeama am pastrat-o.


Am luat o tava de tort cu peretii detasabili si am imbracat-o in folie alimentara. Piscoturile le-am inmuiat in zeama in care au fiert merele. Atentie mare, sa nu le lasati mai mult de o secunda pe fiecare parte pentru ca se vor insiropa atat de tare, incat vor deveni extrem de moi.


Am asezat un strat de piscoturi, aranjate frumos pe fundul tavii ca sa-l acopere in totalitate. Am pus peste piscoturi merele scurse de zeama si am presarat nelipsita scortisoara.


Deasupra am repetat procedeul cu insiropatul si aranjatul inca unui rand de piscoturi.


Am desfacut peretii detasabili ai tavii. Am ornat tortul cu glazura de ciocolata, ca am avut noroc ca era ratacita undeva prin cele cotloane ale bucatariei, dar daca nu e glazura poate fi la fel de bine frisca.


Ideal ar fi sa stea vreo doua ore tortul ca sa se imbibe bine piscoturile cu sirop, pentru că astfel va fi mai usor de feliat, fara sa se sfarme. Ati observat că nu am pus zahar in plus deloc? Am considerat suficient ceea ce contineau piscoturile, merele si mai ales glazura.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu