luni, 30 septembrie 2013

Strudel cu dovleac


Cand ma gandesc la anotimpul numit toamna, imi vin in minte culori galbene si ruginii, precum padurile ce se aprind. Ma gandesc, atunci cand e vorba de toamna, la lucrurile frumoase de sezon si chiar si ploile mi se par dragute, avem ocazia, noi fetele, sa scoatem de la naftalina hainele care au stat nemiscate in dulap o vara intreaga: botine, geci, jersee si nelipsita umbrela (a mea e rosie cu bulinute albe si cu volanas pe margine)... Cand ma gandesc la toamna simt cum imi inunda gandurile arome de nuci, struguri, de mere si de dovleac... E frumoasa toamna mai ales daca profitam din plin de ale sale daruri!

N e c e s a r e :
500g dovleac placintar;
100g unt;
125g zahar;
scortisoara;
ghimbir;
1 pachet aluat foietaj.

P r e p a r a r e :
Dovleacul l-am curatat de coaja si samburi l-am ras pe razatoarea cu gauri mari. In tigaie am topit untul.


Am calit dovleacul in untul topit. Am adaugat zaharul si am lasat pe foc 10-15 minute pana s-a topit zaharul si s-a inmuiat dovleacul. Am pus scortisoara si ghimbirul, dupa gust.


Aluatul foietaj l-am intins pe masa si l-am taiat fasii pe margini de o parte si de alta cate 5 cm, cu taieturi de 3 cm distanta intre ele, aşa ca in imagine. Am asezat intr-o tava de chec tapetată cu hartie de copt foaia de aluat, cu partea din mijloc netaiată in jos si cu franjurii atarnand pe margine. Am pus apoi compozitia de dovleac. Capetele taiate le-am pus deasupra alternativ dintr-o parte si apoi din alta, in unghi, ca sa dea impresia de impletitura.


Am pus tava la cuptorul preincalzit, la foc mediu (temperatura 200-220 grade), si am copt cam 30 de minute, pana aluatul s-a rumenit. Am servit cu zahar pudra.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu