luni, 14 aprilie 2014

Coaja de portocala confiata


De cand cu panettone-le facut de Craciun, m-am indragostit iremediabil de coaja de portocala confiata. Diferenta a fost ca atunci am cumparat-o de-a gata, intre timp am facut rost de o reteta ca sa o pot pregati eu insami si sa o am la indemana ori de cate ori am nevoie (sau pofta...). Ce sa va spun, nu se simte amarala cojilor de portocale, doar aroma inconfundabila.


N e c e s a r e :
170g coaja portocala;
180g zahar.

P r e p a r a r e :
Am curatat portocalele de coaja, iar cojile le-am pastrat in apa, la frigider vreo 3-4 zile, schimband in fiecare zi apa. Am scos cojile din apa si le-am taiat cubulete.


Le-am amestecat cu zaharul, care in principiu trebuie sa fie in cantitate egala cu cojile de portocale. Eu am pus putin mai mult ca sa am un total de 350 g de coaja confiata. Le-am lasat in frigider pana a doua zi.


Am pus cojile cu zaharul in borcanelul in care le-am pastrat, am inchis capacul si l-am pus la fiert, ca la compot. Am pus si o coada de lingurita sub borcan, ca sa nu se creeze vid si sa se crape. Am fiert cam 30 de minute, dupa care am lasat borcanul sa se raceasca vreo doua zile, intre paturi.


Se pastreaza foarte bine si se poate folosi la prajituri si cozonaci cu succes!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu