marți, 31 decembrie 2013

Guguluf cu mac


Dupa toate prajiturile pline de creme pregatite pentru Craciun, acum in prag de An Nou, am optat pentru un dulce cu aspect la fel de festiv, insa ceva mai light din punctul de vedere al compozitiei... Si, pentru ca am imbinat Provocarea Secreta din luna decembrie, gazduita de Kadia, am ales guguluf-ul cu mac si portocale rosii al Ioanei. Sper sa ma ierte Ioana pentru ca am cam deraiat de la reteta originala, insa luna asta a fost putin cam aglomerata si m-am orientat dupa ceea ce am avut in casa si am adaptat guguluf-ul... :)

N e c e s a r e :
2 oua;
150g zahar;
100g unt;
100ml smantana;
2 portocale din care obtinem:
150ml suc de portocala;
coaja de portocala;
50g mac;
200g faina;
1 plic praf de copt.

P r e p a r a r e :
Am amestecat pana la omogenizare ouale, untul moale, zaharul, smantana si sucul de portocale. 


Am adaugat faina si praful de copt.


Am adaugat si coaja de portocala si macul si am amestecat.


Am turnat compozitia in forma de guguluf si am copt-o cam 30-40 de minute, pana a trecut testul scobitorii.


Am lasat guguluf-ul sa se raceasca in forma si l-am rasturnat pe un platou. Pentru ca l-am avut de transportat vreo 160 km, nu am mai pregatit siropul cu care se orneaza deasupra... Dar e la fel de gustos!!!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu