duminică, 10 martie 2013

Pancakes cu smantana


Din seria variatiuni pe aceeasi tema, va aduc pancakes cu smantana... despre care nu prea am ce sa va spun, caci despre pancakes am tot dezvoltat subiectul... Cat despre varianta cu smantana, sa stiti ca e cel mai fraged aluat de pancakes pe care l-am facut pana acum... si sa tot fie vreo opt sortimente... :))

N e c e s a r e :
130g smantana;
2 oua;
3 linguri zahar;
2 linguri unt;
100ml lapte;
zahar vanilat;
120g faina alba;
10g praf de copt.

P r e p a r a r e :
Ouale, zaharul, zaharul vanilat si smantana le-am batut impreuna pana  la omogenizare. Am adaugat laptele amestecat cu untul topit.


Am pus si faina in care am incorporat praful de copt. Acuma cu faina asta alba stiu ca e o intreaga discutie... ba ca nu e sanatoasa, ba ca e de nelipsit in bucatarie... Si eu mi-am propus in multe randuri sa nu mai folosesc faina alba si chiar am ramas de multe ori in bufet doar cu faina neagra, insa adevarul ca modul traditional de a gati presupune utilizarea fainii albe. De aceea am gasit un compromis bunicel, zic eu... Nu mai cumpar decat faina alba 450, pentru ca este mai putin "rafinata" si am constatat ca se comporta exact ca cea 000, mancarurile se leaga exact la fel si aluaturile cresc la fel de frumos.


Aluatul pentru pancakes l-am lasat 15 minute la frigider. Mai departe am incins o tigaie antiaderenta cu o picatura de ulei de floarea soarelui doar pentru primul pancake, am pus o lingura de compozitie, am lasat pana au aparut bulele de aer.


 Le-am intors pe partea cealata. Culoarea lor trebuie sa fie aurie si cat mai uniforma.


Am servit cu topping la alegere... miere, ciocolata, fructe, dulceata, simple. Eu am optat pentru un gem de mure, putin acrisor si a fost foarte buna combinatia.


Pofta buna!

Un comentariu:

  1. am facut si eu akum si sau primit foarte gustoase..incercati ca e simplu,rapid si foarte gustos ..

    RăspundețiȘtergere