duminică, 14 aprilie 2013

Guguluf cu tahini


Totul a inceput cu tahini, pasta de susan pe care am facut-o zilele trecute... De ce am facut-o? Pentru hummus-ul care i-a urmat in mod firesc. Ei, dar pentru ca am facut cantitate industriala m-am gandit sa fac si ceva dulce cu ea. Si am inceput sapaturile pe internet pentru a verifica daca se poate preta la ceva dulce tahini. Adica, luand-o pe firul logic, stiu ca din susan se fac batoanele se susan care au zahar si care mie imi plac mult. Dar din pasta de susan?... Mai ales ca pasta asta mi se pare ca miroase a ..... jumari! Nu as zice ca e cea mai grozava aroma pe care am pus-o pe limba, dar paradoxal nu ma mai opri din ciugulit!... E buna totusi si, amestecata cu miere, o mananc cu lingurita... Sa ma intorc la guguluful pe care il tot anticipez. Am gasit vreo doua idei de prajitura, careia insa eu i-am dat forma de... ma repet iar... guguluf (imi place cum suna :)) ).

N e c e s a r e :
pentru blat:
2 oua;
4 linguri tahini;
150g zahar;
125g iaurt;
100g unt;
170g faina;
1 plic praf de copt;
pentru glazura:
3 linguri tahini;
2 linguri miere;
seminte de susan.

P r e p a r a r e :
Ouale intregi, tahini, zaharul si iaurtul le-am amestecat pana s-au omogenizat.


Untul l-am topit si l-am turnat incet in compoziţie, amestecand continuu. Am pus si faina impreuna cu praful de copt si am amestecat bine.


Am turnat compozitia in forma si am copt-o 50 de minute, sau chiar o ora, la foc mic-mediu, cam 180 grade.


Cantitatea cealalta de tahini am amestecat-o cu mierea.


Am scos din forma blatul copt, după ce s-a si racit.


L-am glazurat cu tahini amestecat cu miere si am presarat deasupra seminte de susan. Pufos si aromat, va veti convinge!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu