marți, 1 aprilie 2014

Curry de cartofi si conopida


Mancarea asta ar trebui sa se numeasca "triplu C" datorita ingredientelor principale: Cartofii, Conopida si condimentul Curry (descoperit de mine acum cativa ani si, evident, adorat din prima, fiind foarte aromat!). Pe langa am mai pus una-alta si a rezultat o mancare numai buna! Niciodata nu m-as fi gandit sa reunesc in aceeasi tigaie cartofii si conopida, ca ser pot potrivi atat de bine, dar iata ca asa cum "omul cat traieste invata", asa si gospodina cat experimenteaza, da de arome nebanuite... :) De fapt pentru reteta asta m-am inspirat din cea originala, de pe blogul Claudiei, alegerea mea pentru Provocarea secreta a lunii aprilie, gazduita de aceasta data de Monica. Atata ca eu am mai eliminat din multimea de condimente (pe care eu insa le-as fi savurat cu placere), ba le-am mai modificat pe ici sau pe colo, dar am vrut sa fie pe placul copiilor si sa nu fie prea mult pentru ei. In final, mi-a placut ce a iesit!


N e c e s a r e :
10 cartofi;
1 conopida mica;
1 ceapa rosie;
3-4 catei de usturoi;
1 lingurita curry;
1/2 lingurita ghimbir macinat;
1/4 lingurita ienibahar macinat;
sare;
ulei de masline.

P r e p a r a r e :
In primul rand am curatat cartofii si i-am taiat cubulete. Conopida, fie una mica, fie o jumatate de conopida mare am desfacut-o buchetele (cealalta jumatate o puteti da intr-un clocot, apoi sub un jet de apa rece si o puteti pastra in congelator). Le-am lasat deoaprte ca sa fie pregatite, la indemana.


Am pregatit tigaia mare de inox cu ulei de masline. Usturoiul l-am taiat marunt si l-am pus in ulei.


Am tocat ceapa, am adaugat-o in ulei si am pus totul la calit.


Am pus curry-ul, ghimbirul, ienibaharul si sarea.


Am adaugat conopida si cartofii si am adaugat vreo 300 ml apa.


Am pus totul sub capac sa fiarba inabusit cam 20 minute.


Gata! V-am mai spus eu si in alte randuri ca imi plac mancarurile la tigaie, care sunt foarte usor de realizat si mai ales care nu ma blocheaza in bucatarie o dupa-masa intreaga.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu