luni, 17 februarie 2014

Foietaj cu sunca


Pe cat de simpla, pe atat de buna rulada aceasta din foietaj, umpluta cu sunca fina de pui, cu cascaval si cu sos bechamel! Combinatia este nebanuita pana cand o gusti... De fapt am banuit eu ceva, din moment ce a fost alegerea pentru Provocarea Secreta a lunii februarie 2014, gazduita de Paula de la Enjoy Dessert! cea care mi-a distribuit blogul Mihaelei, si fiind a doua oara cand "am nimerit" pe acest blog, am optat pentru ceva sarat, dat fiind faptul ca prima data am ales delicioasa placinta cu dovleac... :)

N e c e s a r e :
200g aluat foietaj;
200g sunca pui;
150g cascaval;
pentru sosul bechamel:
50g unt;
300 ml lapte;
50g faina alba;
sare;
piper;
nucsoara macinata.

P r e p a r a r e :
Inainte de orice am dat drumul la cuptor ca sa se incinga bine. Apoi am pregatit sosul bechamel asa: am calit faina in unt, am adaugat laptele, am amestecat energic cu un tel, ca sa nu se faca cocoloase pana a ajuns sosul in clocot. Am adaugat sare, piper si nucsoara dupa gust si am mai lasat in 2-3 clocote, apoi am dat sosul deoparte.


Aluatul foietaj (de cumparat) l-am dezghetat in prealabil, apoi l-am taiat in doua fasii lungi si le-am intins putin cu sucitorul, sau facaletul. Am intins sos pe deasupra, apoi am repartizat uniform felii de sunca si peste, de cascaval, lasand o margine libera ca sa pot rula frumos foietajul.


Am pus ruladele intr-un vad termorezistent si l-am dat la cuptor cam 30 de minute, pana s-a rumenit foietajul. Legat de timpul de coacere, este bine sa va luati dupa specificatiile de pe ambalajul aluatului.


Am lasat apoi ruladele sa se raceasca, acoperite cu un prosop de bucatarie, apoi le-am feliat. Le-am pus la pachet si le-am devorat (ca au fost bune, nu de alta) intr-o excursie de o zi prin Muntii Apuseni...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu