joi, 21 noiembrie 2013

Tort cu sampanie


Sampania este o bautura rafinata prin definitie, dar cand o transformi intr-o crema fina, pusa intre doua straturi de pandispan pufos si insotita de o glazura de ciocolata fina, aroma devine de-a dreptul nobila! Daca tot se apropie Sarbatorile de iarna cu pasi repezi, acesta poate fi un tort cu tematica de sezon. Sau pentru sampania ramasa de la Revelion, tortul acesta poate fi salvarea ei... De data aceasta eu am sarbatorit cei doi ani ai blogului. La mult mai multi si blogului, dar si voua, cititorilor!!!

N e c e s a r e :
pentru blat: 
pandispan;
pentru crema:
300ml sampanie;
1 plic budinca vanilie;
4 linguri zahar;
300ml smantana dulce pentru frisca;
pentru glazura:
100g ciocolata de menaj;
2 lingurite ulei de floarea soarelui;
4 lingurite iaurt.

P r e p a r a r e :
Am preparat pandispanul, dupa reteta in forma de tort de 28cm.
Din plicul de budinca de vanilie, zahar si sampanie am facut o budinca, pe care am pus o folie alimentara, ca sa nu se formeze crusta de deasupra, si am lasat-o la racit.


Dupa ce s-a racit, am adaugat smantana pentru frisca, fara sa o mai bat.


Pandispanul racit l-am taiat in doua straturi (cu grija si cu un cutit cu lama lunga si ascutita). Baza am pus-o pe platou si am asezat in jur inelul detasabil al formei de tort in care l-am copt.


Am pus toata crema peste partea de jos a blatului si am intins-o uniform. Deasupra am asezat partea de sus a pandispanului.


Ciocolata de menaj am topit-o la foc mic, mic de tot intr-un ibiric de teflon, neaderent. Daca nu aveti, sau nu sunteti siguri ca nu se arde ciocolata, exista varianta cea mai sigura de topire pe baie de aburi.


Am adaugat in ciocolata topita uleiul si iaurtul. Am pus ulei pentru ca face glazura de ciocolata sa fie lucioasa, iar iaurtul se pune pentru ca ii da o consistenta cremoasa, si astfel, dupa racire, nu se va sfarma la taiat.


Inca asa, calduta, am intins glazura peste tort.


Am pus tortul peste noapte la frigider, sau daca e iarna, se poate si pe pervazul geamului sau in balcon... :) Si 3-4 ore e suficient sa stea la rece, insa peste noapte, sigur nu atenteaza nimeni la tort, pana nu e gata!


Am feliat tortul si l-am savurat. Atentie la copii si soferi, caci inca se simte bine aburul alcoolului, eu am avut ce-i drept o sampanie seaca si destul de tare, vreo 12% alcool!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu