sâmbătă, 21 decembrie 2013

Panettone


In ultimii ani am observat ca ne-au invadat panettone rafturile supermarket-urilor inaintea marilor sarbatori, dar inca nu mi-am dat seama daca acest produs de import doreste doar sa completeze sau chiar sa inlocuiasca autohtonul cozonac. Cert este ca ambalajul frumos fura ochii atunci cand ma aflu in goana cumparaturilor, dar niciodata nu m-am oprit sa-l cumpar pentru ca erau alte prioritati pe lista. O singura data am gustat un panettone, aflata fiind intr-o vizita, dar nu m-a impresionat deloc. Anul acesta insa, pentru ca mi-am luat multe fructe confiate, mi-am zis ca-i musai sa incerc sa-l fac, ca prea celebru a devenit deja. Stiu ca dupa reteta originala trebuie pregatit in vreo trei zile, dar eu am scurtat timpul la vreo 14-16 ore, ca mai sunt si alte pregatiri de facut pentru Sarbatori... :) Verdictul: unul din cele mai pufoase aluaturi de cozonac, coaja de lamaie si de portocala ii dau o aroma unica, iar panettone-le incercat acum cativa ani cred ca era contrafacut... :P

N e c e s a r e :
pentru maia:
10g drojdie uscata;
50g zahar;
50g faina alba;
50ml lapte;
pentru aluat:
100g unt;
3 oua;
150ml lapte;
80g zahar;
450g faina alba;
100g coaja portocala;
100g coaja lamaie;
100g stafide.

P r e p a r a r e :
Ingredientele pentru maia le-am amestecat si le-am lasat intr-un vas acoperit, langa calorifer, cam 10 ore, peste noapte. A doua zi, am adaugat langa maia untul si laptele si am inceput sa framant.


Am pus si zaharul, apoi cate un ou si apoi faina, framantand dupa fiecare adaugare.


Ultima data am pus stafidele si coaja confiata de lamaie si portocala. Am framantat pana aluatul a devenit elastic. Ramane insa foarte lipicios...


Am pus aluatul in tava si l-am lasat inca o ora si jumatate la dospit. Eu nu am tava speciala pentru panettone, asa ca l-am facut in forma de tort cu diametrul de 16 cm.


Am pus panettone-le dospit la cuptor la foc mic-mediu cam o ora, pana s-a rumenit si a trecut testul scobitorii. Nu e chiar asa de greu pe cat pare!!!


Si cam asa arata pe interior: plin de fructe confiate!!!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu