marți, 14 mai 2013

Pasca cu ciocolata


Anul acesta de Pasti am ales sa pregatesc o varianta cu ciocolata, cu blat subtire, pufos si umplutura de branza de vaci cu bucatele de ciocolata, de tip "stacciatella" cum m-am distrat eu botezand-o, pentru a crea un joc de culori placut vederii. 

Necesare:
pentru umplutura:
500g branza de vaci;
4 oua;
100g zahar;
zahar vanilat;
1 plic budinca lamaie;
50g fulgi ciocolata;
pentru blat:
50g unt;
75g zahar;
1 ou;
50ml lapte;
150g faina alba;
1/2 plic praf de copt;
2 linguri cacao.

P r e p a r a r e :
Pentru ca eu am facut pasca in formă de guguluf (da, stiu am mai nou o pasiune pentru aceasta forma...), prima data am pregatit branza de vaci, pe urmă blatul, pe care l-am pus deasupra. Dupa ce am copt pasca, am rasturnat-o, iar blatul a ajuns, asa cum este firesc, dedesubt.
Sa revenim la branza noastra, deci... branza de vaci am amestecat-o energic cu ouale (daca sunt mai mari, puneti numai 3), zaharul si zaharul vanilat. Am adaugat praful de budinca de lamaie.


In final am pus si fulgii de ciocolata, amestecand usor.


Compozitia am turnat-o in forma. Partea cu rasturnatul se poate realiza si daca faceti intr-o forma normala de tort si nu va simtit suficient de indemanatici ca sa mutati pasca din tava pe un platou.


Mai departe a urmat pregatirea blatului. Untul l-am frecat cu zaharul. Am adaugat laptele si oul si am omogenizat.


Am pus faina, amestecata cu praful de copt, apoi am incorporat si cacao.


Am pus in forma deasupra, insa cu atentie, pentru ca blatul are densitate mai mare decat compozitia de branza de vaci. Eu am pus rand pe rand si din loc in loc, apoi am nivelat usor cu o spatula de silicon.


Am copt pasca la foc mic cam o ora. Dupa ce s-a racit am rasturnat-o pe un platou.


Pofta buna!

2 comentarii: