joi, 18 octombrie 2012

Ciorba de cartofi cu costita afumata


Prin alte parti nu stiu cum e, dar la Cluj toamna da semne ca vrea sa-si faca loc. De-a dreptul da din coate... :)) Astazi de dimineata au fost 3 grade si, cum nu era suficient, a mai fost si ceata, ca sa nu uitam ca locuim in Cluj. Imi aduc aminte de toamna anului 2006, cand doua luni, fara intrerupere, a planat o ceata groasa si intepatoare deasupra urbei noastre. Doua luni de zile... In weekend-uri ieseam pe dealul Feleacului sau prin Faget (cine este clujean stie despre ce vorbesc) si acolo era cald, frumos si soare. Coboram in oras si ne infofoleam din nou... Norocul nostru este ca suntem obisnuiti... Date fiind conditiile meteo, trebuie sa ne incalzim, si pentru asta va propun, mai mult decat clasicul ceai cald, o ciorbita de cartofi cu o usoara aroma de afumatura, cu tarhon si cu smantana. Ce ziceti, poftiti?

N e c e s a r e :
5-6 cartofi;
3 morcovi;
2 patrunjei;
1/4 telina;
1 ceapa alba;
300g costita afumata;
200g smantana;
tarhon.

P r e p a r a r e :
Legumele le-am spalat si le-am curatat de coaja. Morcovii i-am taiat rondele, telina si patrunjeii (de data asta nu au fost "aţoşi") i-am taiat cubulete, iar ceapa am tocat-o marunt. Am pus legumele impreuna la fiert.


Costita am spalat-o in apa calduta si am taiat-o felii, urmarind linia oaselor evident. Am pus bucatile in oala.


Am taiat si cartofii cuburi si i-am pus la fiert de asemenea. Am lasat oala la foc pana au fost legumele fierte.


Intr-un bol am pus smantana si am adaugat zeama din ciorba rand pe rand, amestecand usor.


Cand smantana a ajuns destul de subtiata si amestecul a fost deja fierbinte l-am putut turna in oala peste ciorba.


Am mai lasat sa dea in doua clocote, amestecand continuu.


Dupa ce am stins focul, am adaugat din belsug tarhon maruntit si am mai lasat 10 minute sub capac.


Am servite cu extra-smantana. S-ar putea sa mai fie nevoie si de putina sare, eu nu am pus deloc intrucat nu stiam exact cum sunt costitele, depinde foarte mult de cat sunt de sarate.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu