vineri, 10 ianuarie 2014

Mazare scazuta cu ardei copti


Farfuriile colorate ne atrag precum florile frumos deschise atrag albinele... Deja ma gandesc la gradinile pline de flori parfumate, la copacii incarcati cu micutele si delicatele flori, din care voi iesi mai apoi roadele. Nu stiu de ce imi vine asa o nostalgie si sunt cu gandul la primavara, caci in acelasi timp as vrea sa mai poposeasca iarna pe la noi... E drept ca nu iarna asta cu ceata si fara pic de zapada. Vreau sa fie totul alb, imaculat, sa putem merge la schi, sa fie soare! Da, asta lipseste! Sa fie soare!!! Ca de cateva zile nu l-am mai prea zarit, iar costumele de iarna inca isi asteapta cuminti, in dulap, randul. Acum trecand de la ora de meteo la cea de gatit, am trecut frumos prin anotimpuri, plecand de la bolul colorat ce vi l-am asternut in fata ochilor... Sa vedem asadar despre ce e vorba...


N e c e s a r e :
1 piept de pui;
400g mazare;
1 ceapa alba;
200g ardei copt;
150ml bulion;
1 lingurita usturoi granulat;
1 lingurita boia;
sare;
piper negru macinat;
ulei de floarea soarelui.

P r e p a r a r e :
Mai intai am pregatit legumele, ca apoi sa le pun pe rand la foc. Am taiat ceapa julienne...


... si pieptul de pui cubulete, care mi-au iesit cu muchiile atat de ascutite pentru ca era inca inghetat.


Ardeiul copt l-am taiat fasiute.


Dupa care am trecut la gatirea efectiva, operatiune pe care am facut-o in tigaia mea mare si adanca, de inox. Ceapa am calit-o in ulei pana a devenit translucida.


Am adaugat la calit carnea cubulete si am intors-o pe toata partile cam 3-4 minute.


Am condimentat cu usturoi, boia, sare si piper si am mai lasat cam 2-3 minute la foc destul de iute.


Am pus si mazarea congelata, am dat focul mai mic si am lasat totul sub capac vreo 10 minute pana s-a inmuiat mazarea.


Am avut grija sa amestec din cand in cand... :)


Am pus si ardeiul copt si am adaugat bulion, am amestecat si am mai lasat cam 5 minute la foc mica, sa se patrunda aromele.


A rezultat o mancare usoara, binevenita dupa toate greutatile de sarbatori. Si am si profitat din plin de lumina naturala, pasare rara, din bucatarie ca sa pozez toate ingredientele cele colorate si sa va formati o parere cat mai apropiata de realitate.. :))


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu