joi, 20 septembrie 2012

Dulceata de prune cu pere


Azi, la doua luni dupa ce am publicat ultima reteta, imi dau seama ca mi-am luat o vacanta lunga... poate prea lunga... Nu a fost nimic premeditat, pur si simplu nu am prea gatit, recunosc si ma rosesc in obraji, sau daca am mai intrat in bucatarie, a fost ca sa prepar ceea ce deja publicasem si nu am mai venit cu nimic nou. E drept ca nici nu prea am avut mancaciosii pe acasa, respectiv copiii, care fiind in vacanta de vara au fost mai mult plecati pe la bunici... si bine au facut!... iar vara aceasta fierbinte, care tocmai s-a incheiat nu a fost prea ademenitoare cu gospodinele sa le provoace sa stea in bucatarie si sa se invarta pe langa aragaz... :)) Dar toamna a venit in cele din urma, am reintrat in programul zilnic, si daca tot e vremea de cules roadele, am profitat de abundenta fructelor din perioada aceasta si am făcut dulceata ce v-o prezint in cele ce urmeaza, o combinatie superba, pe care o stiu de la mama. E drept ca mama nu punea niciodata gelifix-ul pe care eu il folosesc, dar acesta reduce mult din timpul de fierbere al fructelor, ceea ce ajuta la conservarea vitaminelor, iar aportul substantelor mai putin conventionale este minim, intrucat nu mancam cantitati industriale de dulceata. Acestea fiind spuse (scrise) sa trecem la treaba!

N e c e s a r e :
1kg prune;
1kg pere;
700g zahar;
2 plicuri Gelfix 3:1;
2 batoane scortisoara.

P r e p a r a r e :
Prunele si perele le-am spalat, iar prunelor le-am scos samburii si perelor cotoarele. Eu nu le-am decojit pentru a pastra pentru iarna cat mai mult din fructe. Apoi le-am cantarit ca sa rezulte cate 1kg din produsul finit. Le-am maruntit in robot, nu ca sa fie piure fin, ci sa nu fie bucatile prea mari, adica asa cum arata in poze, mai intai prunele...


...si apoi perele.


Am amestecat zaharul cu plicurile de Gelfix de la Dr. Oetker si apoi cu prunele si perele, pana s-au omogenizat.


Am pus dulceata la fiert in masina de paine, care ma astepta cuminte de ceva vreme... :)) Am adaugat si batoanele de scortisoara. Daca o fierbeti in oala, cand da in clocot o mai lasati 5-10 minute la foc mic.


Am turnat dulceata fierbinte in burcanele curate si uscate, sub care eu am asezat un cutit ca sa nu se creeze vid si sa se crape. Dupa ce s-a racit dulceata din ele am infiletat capacele. Au rezultat din cantitatile date doua borcane mari de 720ml si doua borcane mici de 300ml.


Daca va ingrijoreaza cojile, sa stiti ca nu se simt deloc...


Este dementiala aroma combinatiei de prune cu pere la care se adauga si scortisoara, pe cuvant!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu