marți, 3 iulie 2012

Prajitura cu malai si lapte batut


Aceasta este o prajitura destul de ardeleasca, adica din cate stiu este tipica zonei Ardealului, insa nu as vrea sa gresesc, daca cumva si prin alte parti ale tarii o prepara gospodinele. Fara să aiba, de fapt, vreo importanta majora de unde este originara reteta prajiturii de malai, eu va invit să degustati aceasta delicatesa autohtona.

N e c e s a r e :
220g faina de malai;
220ml lapte batut;
2 oua;
5 linguri zahar;
5 linguri ulei;
3 linguri amidon alimentar;
1 plic praf de copt cu sofran.

P r e p a r a r e :
Laptele batut, ouale, zaharul si uleiul le-am amestecat bine impreuna.


Am adaugat faina de malai, amestecata cu praful de copt. Malaiul ideal are o textura mai fina, nu acela grisat din magazin care este bun pentru mamaliga, de exemplu. Ei bine, eu nu am avut fin, dar trebuia să-l maruntesc in blender (asa procedez de multe ori cu zaharul pudra), data viitoare asa voi proceda. Am pus apoi amidonul si am omogenizat.


Am pus compozitia in tava si am dat la cuptor, la foc mediu, pana s-a aurit deasupra. Prajitura in adevaratul sens al cuvantului nu stiu daca este, pentru ca nu e prea dulce si nici nu are crema, dar se regaseste in ea gustul copilariei si are ceva autentic in aroma ei. Pe mine m-a fascinat dintotdeauna, sper ca si pe voi...


Pofta buna!

6 comentarii:

  1. mulțumesc foarte mult pentru rețetă. Suntem ardeleni, deci confirmăm că e originală. C& Ligia

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca v-a placut! Ma fascineaza mancarurile ardelenesti si mereu o intreb pe bunica mea retete vechi, originale si traditionale pentru ca mi se pare ca reflecta stilul de viata din alte vremuri. Si da, si eu sunt ardeleanca, de la Cluj... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. da...e reteta de malai cea mai reusita ...si pot sa zic ca am incercat mai multe , pt ca imi place ff mult...multumesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca e pe placul vostru, al cititorilor !!!

      Ștergere
  4. Multumesc, mi se pare ca aceasta reteta se apropie cel mai mult de ceea ce facea si bunica mea, ardeleanca, langa Deva-jud.Hd.

    RăspundețiȘtergere
  5. E intr-adevar o reteta prezenta pe intreg teritoriul Transilvaniei. Probabil ca in functie de zona geografica are mici variatii, dar esenta este aceeasi.

    RăspundețiȘtergere