vineri, 26 octombrie 2012

Chiftele in sos de mustar


Nu ca vreau sa ma laud, dar trebuie... glumeam... Recunosc cu mana pe inima ca mi-a placut la nebunie ce am avut in farfurie, desi tin sa va spun ca mustarul nu este in nici un caz intre aromele mele preferate, chiar dimpotriva, il mananc rar si doar cand mi-e foarte foame, mai mult ca insotitor al mititeilor (pe care ii ador...). De data aceasta insa, combinatia de chiftele din carne de pui, ceapa verde si sosul cu mustar s-a dovedit a fi castigatoare si a rezultat o aroma fina, deosebita. Alta reteta in care adaosul de mustar a fost binevenit este salata de andive si oua cu dressing de mustar. Aceasta fiind lauda, sa trecem la prezentarea retetei... :))

N e c e s a r e :
pentru chiftele:
500g piept pui;
4-5 felii de paine;
2 oua;
1/2 lingurita usturoi granulat;
telina frunze;
patrunjel frunze;
sare;
piper;
pentru sos:
50g unt;
3 linguri faina;
400ml lapte;
200ml smantana dulce;
4 lingurite mustar;
sare;
cozi ceapa verde.

P r e p a r a r e :
Feliile de paine (care trebuie sa fie mai veche) le-am pus la inmuiat in apa calduta.


Pieptul de pui l-am maruntit in robot (adica l-am facut carne tocata... :)) ).


Painea am stors-o bine, am adaugat-o carnii, impreuna cu ouale si am mixat totul cu usturoiul granulat, frunzele de telina si patrunjel si cu sare si piper dupa gust.


Am format chiftelele pe care le-am pus in apa clocotinda si le-am fiert pana s-au ridicat la suprafata. Am optat pentru varianta chiftelelor fierte si nu prajite in ulei pentru ca sunt mai usoare si trebuie sa vina ca o completare a sosului, nu sa fie batalia aromelor...


Am scos rand pe rand, pe masura ce au fiert, chiftelele si le-am lasat la scurs. Fiind prima data cand le-am gatit in felul acesta, am avut o surpiza placuta in momentul in care am gustat-o pe prima si am constatat cat poate fi de pufoasa.


Intre timp am pregatit sosul. Am topit untul, am adaugat laptele si faina (eu am pus integrala) si am amestecat energic cu un tel pana la omogenizare. Am fiert amestecul pana s-a ingrosat.


La final am adaugat smantana dulce pentru gatit, mustarul, sare dupa gust si cozile de ceapa verde (eu am pus cozile de la patru fire de ceapa verde). Am mai lasat un clocot si am stins focul.


Chiftelele si sosul le-am servesc, cum era de asteptat, impreuna...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu