marți, 10 iunie 2014

Pastrama din piept de pui


Din seria mezeluri fara E-uri... Are aceeasi textura ca pastrama din magazin, aroma asemanatoare, dar ceea ce o diferentiaza este lista de ingrediente!

N e c e s a r e :
1 piept de pui (cam 500g);
pentru prima marinare
1 lingura sare;
1 lingurita boabe de ienibahar;
3 foi de dafin;
400ml apa;
pentru a doua marinare
2 linguri sos de soia;
2 linguri ulei de masline;
1 lingura miere.

Preparare:
Pieptul de pui eu l-am dezosat si dezpielitat (nu împieliţat! :) ), dar daca nu, il curatati pana ramaneti doar cu carnea si il taiati in cele doua jumatati.
Am preparat solutia pentru prima marinare astfel: Am dizolvat sarea in apa putin calduta, am adaugat boabele de ienibahar si foile de dafin. Am pus bucatile de piept, astfel incat sa fie complet acoperit (daca mai trebuie, puneti apa in plus). Am pus bolul acoperit cu un capac la frigider pentru 24 de ore.


Pentru tura a doua de marinare, am amestecat uleiul cu sosul de soia si cu mierea si am scufundat pieptul in solutia rezultata. Am pastrat din nou bolul acoperit pentru inca 12 ore la frigider.


Dupa indelungile ore de marinare, am scos pieptul din frigider si am legat fiecare bucata cat mai strans cu ata alimentara.


Am pus bucatile intr-un vas termorezistent, am turnat compozitia celei de-a doua marinade peste, si am pus la foc moderat. Dupa vreo jumatate de ora am scos vasul din cuptor si cu pensula de silicon am mai uns carnea cu zeama. In total am copt bucatile de pastrama o ora.


Am lasat dupa coacere carnea sa se raceasca si am dezlegat-o. Am pastrat-o in frigider in folie de aluminiu. Am servit-o rece, ca pastrama de la magazin.


Pofta buna!

Un comentariu: