vineri, 15 iunie 2012

Tort cu iaurt si biscuiti


Am facut de cateva zile bune, de Rusalii mai exact, acest tort dar abia acum i-a venit randul. Este usor de preparat, nu necesita coacere, este racoritor si nu are continut mare de zahar si grasimi. Sper asadar ca v-a facut cu ochiul tortul acesta si ca il veti incerca cat de curand.

N e c e s a r e :
400g biscuiti;
800ml iaurt;
200ml frisca din smantana;
6 linguri zahar;
2 plicuri gelatina;
200ml apa.

P r e p a r a r e :
In primul rand am pregatit forma de tort. Am desprins inelul, iar baza am acoperit-o cu folie alimentara. De jur imprejurul inelului am pus o fasie de folie si l-am prins la loc, astfel incat folia sa fie bine fixata.


Am pus gelatina la inmuiat si intre timp am amestecat iaurtul cu frisca si cu zaharul. Am incalzit gelatina cu apa (atentie sa nu fiarba!) si am turnat-o apoi peste iaurt, amestecand repede, caci altfel racindu-se instant gelatina se face granule. Ideea este sa o omogenizati cat mai repede.


Revenind la tava, pe fundul ei am pus un strat de biscuiti. Eu am avut biscuiti cu miere si am folosit 3 pachete, cantitatea de 400g fiind aproximativa, intrucat depinde de felul biscuitilor, de consistenta lor, de dimensiunea formei de tort si de felul in care ii asezam.


Peste biscuiti am turnat incet crema (cam impropriu spus, dar in fond asta e sau cel putin tine loc de crema...) ca sa nu dea la o parte biscuitii, ci sa se aseze peste ei. Am mai pus apoi un strat de biscuiti, inca unul de crema si tot asa pana s-au epuizat toate. Ultimul strat trebuie sa fie de crema, de aceea trebuie mare atentie la repartizarea lor!


Am acoperit tortul cu o folie si l-am pus in frigider ca sa se inchege. A doua zi l-am orneaza pe deasupra dupa imaginatie. Eu am avut niste jeleuri ramase de la Pasti, pe care nu am mai apucat sa le pun pe Pasca si le-am valorificat de Rusalii... :))


Am mutat apoi tortul pe un platou, cu tot cu folia de dedesubt si l-am feliat. Am constatat ca si sectiunea arata bine, in straturi, asa cum ar trebui sa fie un tort. :))


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu