duminică, 3 august 2014

Orez cu lapte in stil oriental


Noi suntem mari iubitori ai orezului cu lapte. Doar ca pana acum in afara de cel clasic, caruia i-am adaugat eventual arome de scortisoara sau coaja de portocala, nu am incercat. Ei bine, pana acum, cand a venit randul unui altfel de orez cu lapte, si anume oriental. Mai exact reteta aceasta a fost alegerea mea pentru Provocarea Secreta a lunii iulie, gazduita de Geta. Mi-a venit foarte bine reteta aceasta si pentru ca avem ceva dulceata de trandafiri intr-un borcan uitat pe coltul raftului, iar cand am ochit-o pe blogul Ceraselei am stiut ca e pentru mine! A iesit o minunatie, pe care cred ca o voi repeta pentru ca am mai ramas cu putin dulceata.


N e c e s a r e :
1 cana spartura de orez;
3 cani lapte integral;
4 linguri zahar;
1/3 cana stafide;
1/3 cana miez de nuca maruntita;
1/3 cana fulgi de migdale;
dulceata de trandafiri.

P r e p a r a r e :
Am fiert orezul spalat in prealabil cu laptele si cu zaharul amestecand foarte des, ca sa nu se prinda de fundul oalei. Pont: am inceput intr-un vas de inox, dar apoi mi-a venit ideea sa mut totul intr-o oala de teflon si mi-am usurat mult munca. Timpul de fierbere al orezului a fost de vreo 12 minute, asa cum scria de atlfel si pe punga.


Intre timp am pregatit mixul de stafide, nuca si migdale. Odata fiert orezul am turnat mixul in oala si am mai lasat doua clocote.


Am turnat orezul cu lapte in boluri si l-am lasat sa se raceasca. Apoi l-am rasturnat pe farfurioare si am pus deasupra dulceata de trandafiri. O minunatie cu iz oriental!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu