vineri, 30 august 2013

Rosii uscate in ulei de masline


Am tot vazut eu prin magazine rosii uscate, asezate frumos in ulei de masline, dar parca imi venea greu sa scot din buzunar nu-stiu-cati lei pentru cateva zeci de grame. Nu ma intelegeti gresit, nu sunt zgarcita, dar unele produse pur si simplu nu isi merita banii... Aici aa putea da o multime de alte exemple, nu?... :) Ei bine, am profitat de rosiile proaspete si aromate din gradina mamei ca sa le usc eu cu manutele mele si sa le pun la pastrare. De gradina mamei cea plina de minuni precum rosii, dovlecei, castraveti, cimbru, busuioc v-am tot povestit, va veni cu siguranta si randul gradinii soacrei plină de alte minunatii precum zmeura, capsuni, fasole verde, salata... Sunt o norocoasa ca am atat de la indemana produse naturale, crescute sub lumina soarelui si cu multa daruire...

N e c e s a r e :
1 kg rosii;
cimbru;
busuioc;
usturoi;
sare;
ulei de masline.

P r e p a r a r e :
Vreau sa va clarific din start ca nu am cantitati exacte pentru ca totul este in functie de cate rosii anume vreti sa conservati si cat le vreti de aromate. Eu am avut in jur de 1 kg de rosii, insa nu le-am mai cantarit dupa ce le-am curatat, plus ca in urma uscarii scad in greutate. 
Rosiile le-am spalat, le-am indepartat cotorii, le-am curatat de seminte astfel incat sa ramana doar pulpa si coaja si le-am taiat in felii.


Feliutele le-am asezat pe hartie de copt in tava de cuptor, fiecare la putina distanta de celelalte.


Am pus rosiile in cuptor la temperatura cea mai mica si le-am lasat, cu usa cuptorului intredeschisa, pana s-au deshidratat. In cazul cuptorului meu procesul acesta a durat in jur de trei ore.


Rosiile deshidratate si racite le-am sarat si le-am presarat cu usturoi granulat. Daca as fi avut usturoi proaspat, as fi pus cateii printre feliutele de rosii, insa nu mai prea am in casa de cand mi-am dat seama ca cel granulat e mai comod de folosit...


Eu am sterilizat prin fierbere borcanele inainte de a pune rosiile in ele, ca sa ma asigur ca se vor pastra mai bine. Va recomand si voua acelasi lucru. Am asezat in borcane felii de rosii pe un rand, apoi cateva crengute de cimbru...


...inca unul de rosii, apoi cateva frunze de busuioc si tot asa pana s-au umplut borcanelele.


Apoi am turnat incet ulei de masline pana am acoperit rosiile (am inceput si am terminat cu cate un strat de rosii).


Am pus capacele si borcanelele au fost gata de pastrare.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu