luni, 3 februarie 2014

File de cod cu sos de mustar


O data cu aceste fileuri de cod, mi-am luat adio de la frigiderele cu peste congelat... De ce? Pai pentru ca am luat 1 kg de file de cod (aratos, nu zic!) pe eticheta caruia scria 20% glazura de gheata. Mi-am facut raid niste calcule in cap si am gadnit ca raman undeva la 800 g de file, care pot satura o familie intreaga la o masa. Da, acestea au fost calculele din mine, realitatea insa a fost ala dupa ce am dezghetat pestele: am ramas cu 450 g, adica patru-sute-cinci-zeci-de-grame!!! Mi se pare jaf la drumul mare.... Dar nu ma mai las eu jefuita, nu in felul acesta! Daca tot m-am ales cu trei fire de peste, le-am trasnformat intr-o cina usoara. Bineinteles ca inainte de a trece la treaba, am dat o geana intre retele Elenei, blogul care mi-a fost repartizat in luna ianuarie pentru Provocarea Secreta, gazduita de Simona .

N e c e s a r e :
pentru peste:
450g file de cod (daca aveti mai mult e cu atat mai bine);
sare;
piper;
ulei de masline;
boia dulce;
patrunjel verde;
zeama de lamaie;
putina apa;
pentru sosul de mustar:
2 lingurite mustar clasic;
1 lingurita hrean ras;
ulei de masline;
zeama de lamaie.

P r e p a r a r e :
Fileurile de cod le-am pus in tigaie, le-am presat cu sare, piper, boia si patrunjel verde, dupa ochi. Apoi le-am stropit cu zeama de lamaie si le-am acoperit cu ulei de masline. Am turnat si putina apa, cat sa fie inabusite. Le-am lasat la foc mic 30 de minute.


Intre timp am pregatit sosul: mustarul l-am amestecat cu hreanul, am adaugat zeama de lamaie si am omogenizat. Rand pe rand am turnat ulei de masline, amestecand mereu, ca la maioneza, pana a devenit sosul lucios.


Am servit pestele cu sos, evident, si cu o salata de salata...


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Multumesc frumos, Ioana! M-am bucurat sincer de doua ori: ca in sfarsit alege cineva si de pe blogul meu o reteta; a doua bucurie, ca e o reteta de mancare, nu de dulce. Imi pare sincer rau ce ai patit cu codul. Eu am gasit fara multa glazura, inseamna ca am avut noroc, desi eu nu ma omor dupa peste congelat. Prefer pestele prins de mine, din asta autohton. Am facut cu salau si a fost excelent. Eu am pus ochii pe ceva de la tine si sper sa-mi iasa, iar daca apuc sa fac o sa ma laud. E surpriza, nu spun inca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost foarte bun pestele, desi nu am mers chiar pe pasii retetei de pe blogul tau si am adus mici modificari, mai ales legat de coptul la aburi, pe care eu l-am saltat... Sa stii ca si eu am pus ochii pe varianta ta de PAVLOVA... Multumesc de retete! ;)

      Ștergere