sâmbătă, 9 iunie 2012

Peltea din muguri de brad


Anul acesta ne-am avantat intr-o zona superba din judetul Bistrita-Nasaud pentru a aduna muguri de brad proaspeti si de-a dreptul bio... :)) A fost o activitate cu adevarat revigoranta, iar caile respiratorii mi-au fost recunoscatoare, am simtit asta pentru ca acolo in padure, la culesul mugurilor am scapat de o sinuzita care incepea sa-mi dea tarcoale... Asadar am imbinat si utilul, si placutul, si sanatosul. Iar dintr-o mare parte din mugurii de brad a facut soacra mea sirop (un excelent remediu pentru raceli in timpul iernii), pentru ca acolo in zona toata lumea face siropul acesta, cunoscute fiindu-i beneficiile, iar ce a ramas am adus la Cluj cu gandul ca daca se face sirop, de ce nu s-ar putea face si peltea? Si astfel a iesit ceea ce urmeaza...



N e c e s a r e :
500-600g muguri de brad;
1,8l apa;
700g zahar;
2 plicuri Gelfix 3:1.

P r e p a r a r e :
Mugurii de brad (aceia de la capatul ramurelelor, care sunt verde crud si se desprind usor cand ii tragem) i-am dat intr-un clocot in apa. Pentru ca i-am cules din inima codrului chiar nu am considerat necesar sa-i spal inainte.


I-am lasat putin la racit si se strecurat. Mugurii ramasi i-am stors bine.


Zaharul si plicurile de Gelfix le-am amestecat. Eu am preferat sa pun si Gelfixul ca sa fiu sigura ca se leaga pelteaua.


Am amestecat cu infuzia de muguri si am pune la fiert. Dupa instructiunile de pe plic trebuie sa fiarba cateva minute. Eu mi-am pus in actiune masina de paine, ca sa nu trebuiasca sa stau langa peltea sa o amestec continuu, asa cum ar trebui intr-o oala. Foarte utila masina asta de paine, o recomand oricui... :))


Borcanele le-am fiert inainte, pentru a fi sterilizate. Le-am lasat la uscat si apoi am turnat pelteaua in ele, cu mic, cu mare. A doua zi, de dimineata, cand deja erau racite am pus capacele pe borcane.


Am servit pe waffeln. Trebuie sa recunosc ca are un gust interesant pelteaua aceasta, usor amarui, dar lasa in urma o aroma deosebita...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu